Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

10 August 2015

Ujian tidak bersifat sementara.

Bismillahirrahmanirrahim.
Dikala tinta pena ini ditulis, mata pejuang kebenaran sedang tekun menimba ilmu daripada beberapa rujukan muktabar. Kadangkala usaha mereka tidak terlihat, dek kerana mereka terlindung daripada pandangan umum masyarakat yang sibuk dengan melihat luaran semata. Doa buat pejuang itu. Mudahan penulis juga tergolong bersama mereka yang berjuang dalam kebenaran. Aamiin.

Inspirasi untuk berpuisi? Sungguh diri ini tidak pula pandai bermadah, apatah lagi untuk menyusun kata. Izinkan ana berfalsafah. :-)

Allah izin untuk tersedar daripada kelalaian. Saat ini, yang kuharapkan hanya satu. RedhaMu. Jujurnya, kita selalu mencari pandangan manusia, tetapi tidak takut murka Allah. Naudzubillahi minzalik. Redahlah kehidupan ini dengan kekuatan, agar kita semua tidak salah memahami makna dalam kehidupan. Jangan kau sangka dengan hanya kesabaran yang bersifat sementara kau bakal memiliki kejayaan. Jika kau sudah berasa cukup dengan sabar yang telah dihadapi, usahlah mengaku bahawa kau sedang diuji. Hakikatnya, ujian itu bersifat panjang. Kau perlu bersabar dengan lebih banyak lagi selepas ini. Dengan cara itu sahaja Allah ingin mengajar dan melatih dirimu untuk terus bersabar sehingga saat kau bertemu penciptaMu.

-Saat Kau Melihat Manusia Salah, Kau terlebih dahulu Salah.
-Muhasabah Diri
-Bersahabatlah dengan kesabaran
Fosobrun Jameel <3 div="">

No comments: