Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

31 August 2015

Kemerdekaan Sebenarnya

Bismillahirrahmanirrahim

Tanggal 31 Ogos, Malaysia merdeka. Ku panjatkan kesyukuran kepada Allah di atas nikmat keamanan yang diberikan kepada negara Malaysia. Makna kemerdekaan yang hakiki dicari, alhamdulillah Allah izin untuk berjumpa dengan satu kata-kata yang terkesan. Hasil perbualan dalam ruangan wassap dengan seorang teman akrab, tiba-tiba dia berkongsi satu pengertian kemerdekaan. Merdeka yang sebenarnya ialah setelah kita confirm bebas daripada seksa api neraka Allah.

Daripada itu, hati ini terusik. Apakah dosaku diampuni? Apakah layak aku ke syurgaNya. Sungguh diri ini tidak sanggup ke nerakaMu. Cukuplah panas api di dunia, aku tidak sanggup ya Allah. Ampunilah aku. Apakah sempat untuk aku kembali kepadaMu dengan persediaan yang sebenarnya. Ternyata aku masih bermain dengan hidup. Izinkan aku meraih redhaMu Allah.

Dalam meniti kehidupan ini, jika rasa kau telah di uji dengan hebat, sebenarnya kau silap. Adalah jauh lebih hebat lagi di luar sana sedang di uji.

Mengertilah, Allah itu ada untuk meminta. Mintalah dengan bersungguh sungguh. Tunaikan hak Allah, Allah pasti akan membantuMu.

Doakan Malaysia, doakan ana, doakan kita semua. Allahu Maan.

No comments: