Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

28 August 2013

Rhytm of the soul.

salam alaik!

sayu
mengenangkan keterlibatan diri dalam masyarakat
diri ini susah hati
sedih
bercampur bimbang

terimalah amalanku ini ya Allah
sungguh aku tak berhajat orang memahami
apatah lagi mengasihani

ya Allah
aku dahagakan ilmuMu
aku rindukan mereka yang tawadhuk
ikhlas memberi ilmu

aku tidak sabar untuk menghabiskan sisa akademik ini
5 tahun aku menunggu
5 tahun juga aku lemah

walaupun orang melihat aku kuat
ternyata hati ini menangis
menangis untuk mendapat perhatianMu

berilah keizinan untukku hidup
agar masa yang lepas dapat ku tebus
dengan mengabdikan diriku hanya kepadaMu

tabah meneruskan pengembaraan ilmu
kerana aku pasti Allah ada menemani
Allah lebih tahu yang terbaik untukku

aku mahu
ikhlas dalam menerima ilmu
dan bersungguh untuk manfaatkan ilmu

jika mudah
Kau mudahkanlah jalanku Ya Allah.

No comments: