Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

19 December 2012

-tiada tajuk-

Bismillahirrahmanirrahim.

Allah, Rasul, Mak, Abah, Kakak, Adik... ana rindu.

salam alaik! terkesan dengan ucapan salam seseorang membuatkan ana terus menggunakan salam ini kepada semua orang ramai. Assalam, salam, assalamualaikum. its better to me to use salam alaik. (sejahtera ke atas kamu). not too hard to explain in term of arabic, because I know who u are. semuanya bijak dalam berbahasa arab bukan? rindunya, dengan bahasa Al-Quran. Credit to all my ustaz and ustazah, daripada Pasti hingga ke menara gading, still mempelajari bahasa arab. Namun, skill berbahasa arab tidak lagi dikuasai kerana ana bukan lagi belajar bidang agama. terkadang, jumpa balik kenalan assaiyidah. ana tercakap term english, mereka sekadar mengangkat kening. Allah... ana lupa.

Ana menulis pada hari ini, untuk meredakan hati yang kekusutan. test, assignment yang tidak pernah habis. hakikatnya nak final minggu depan. rindu nak keluar dengan keluarga. program itu program ini. jujur ana katakan, ana kalau dah terlibat dengan program, jatuh result. tambahan pula, sem ni x ambil hifz alquran, bertambah lagi kekusutannya. ana cari alternatif lain. mengulang sendiri2. biarlah orang kata, ana menunjuk, ana bukan budak agama sibuk nak hafaz, janji hati ana tenang dengan Allah. kehadiran manusia di muka bumi Allah ini tidak menjejaskan hati ana, hakikatnya ana turut akui ada. kerana hak kebersamaan dengan Allah itu mutlak. tak dapat nak ditolak.

Ana kembali bersemangat apabila mendengar hujah yang dilontarkan oleh seorang kenalan. "fitnah bagi Islam, jika kita gagal!" Allah... refleks diri. tetapi semua program itu ana dah janji nak laksanakan. ana think positive, tanggungjawab itu kewajipan, ilmu itu kewajipan. kedua-duanya adalah wajib, that's why we need to korbankan masa.

rabbuna yusahhil, down, stress. ubat dengan solat sunat, hifz, kurang Fb, kurang blogging, qiyam, ha... kurang tidur. tidur itu sbentar, kerana masa-masa yang lain itu perlu dimanfaatkan buat agama. Hak Allah, bukan hak kita. yang utama, berbalik kepada Allah cinta yang hakiki. lagu2 nasyid ketepikan, qasidah dan selawat. yuk tambahkan cinta kepada Nabi kita. ^_^ mohon doa.

No comments: