Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

26 October 2015

Sedikit demi sedikit.

Bismillahirrahmanirrahim.

Allah izin lapang. Sedikit demi sedikit berjaya diselesaikan. peperiksaan akhir tahun, UPSR, UPSRI, PT3, dan SPM.
Anak didik berjaya dilepaskan mengambil peperiksaan. Sekarang tiba gilirannya jiwa pendidik untuk menuntut ilmu. Bulan ini sehabis tenaga mengumpulkan kekuatan dan kewangan untuk semata menyambung pelajaran. Hajat doa daripada kalian semua. Sangat merindui zaman belajar.

Saat ingin mengejar ilmuMu Allah. Ada sahaja yang datang mengusik hati ini. Selagi tidak berstatus memang mudah dirisik. Allahu. Bantulah hambaMu ini fokus. Terdedah dengan masyarakat sekalipun, hidayah adalah hidayah. Tidak akan terpengaruh sedikitpun dengan mereka yang mengusik. Jaga hubungan dengan Allah, Allah pasti akan menjaga hubungan sesama manusia. Baik kita, baik jugalah yang akan hadir. Begitu juga sebaliknya.

Tersenyum membawa hikmah. Jalan ini perlu diteruskan. Target harus dicapai. Jika Allah belum izin untuk mencapainya mengikut tempoh target. Ana akan cuba usaha semaksimanya sebelum kematian menjemputku. Bersedia. Menjadi sekuat khadijah.

Alhamdulillah, semakin jauh selepas ini menuntut ilmu. Mak abah memberi kepercayaan sepenuhnya setelah memperolehi lesen kereta. Test sekali sahaja. Dahulu test motor pun sekali. Berpegang kepada prinsip, mesti bersungguh-sungguh, jangan repeat. Begitu juga dalam pelajaran. Meskipun susah, usaha jangan repeat paper :-)  Dapat lesen sahaja sudah bawa jauh. InsyaaAllah. Sebelum ini bermotor. Allah mudahkan berkereta. Menangis dalam kegembiraan. Rupanya mak abah sangat meletakkan kepercayaan yang tinggi kepada diri ini. Berkebajikan mereka izinkan, gerak berdakwah mereka ikhlaskan. Ana sambung belajar pun diizinkan. Meskipun melihat anaknya ini sakit diuji, tetapi mereka mampu memberi kata semangat. Mak kata, rezeki itu boleh dicari. Allah beri cukup. Bersama dengan Allah akan lebih indah. Percayalah.

Perancangan jangka panjang ini perlu diteruskan. Usah termakan oleh kekayaan yang tidak kekal. Usah terpedaya dengan kebahagiaan orang di sekeliling yang tidak kekal lama. Kebahagiaan hakiki itu adalah bersama redhaNya.
Allahul musta'an.

No comments: