Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

21 September 2013

Hati tenang

Salam alaik!
Menulis, dan menulis lagi. :-)

Sehingga dalam penulisan thesis juga, ana tertulis “InsyaaAllah” dalam perenggan akhir. Sehingga ditegur oleh lecturer semasa defend. Maaf ana sudah terbiasa.

Hari demi hari di uji. Selagi tidak di uji, selagi itu tidak dinamakan kita beriman. Terinspirasi dengan kata-kata pengisian pagi tadi. Alhamdulillah, diberi kepercayaan buat kali yg ke3 dalam mengendalikan majlis sebagai pengerusi. Jazakumullahukheir di atas kepercayaan ini.

Allah berfirman dalam surah Al-Fajr 26-30. Wahi pemilik jiwa yang tenang, kembalilah kepada TuhanMu dengan hati yang diredhai dan diredhaiNya, maka masuklah ke dalam golongan-golongan hambaKu, dan masuklah ke dalam syurgaKu. Mudahan husnul khatimah buat diri ini dan sahabat-sahabat sekalian.

Bergelar pelajar tahun 4 di sebuah Universiti Sains Islam (yang tidak ternama pun) hu3, ana mendapat perhatian dan rujukan buat adik-adik yang baru mengenali dunia kampus. Tambahan pula, wajah ana yang seperti keanak-anakan (maybe)… mengundang adik-adik ini untuk bertegur sapa. Mereka sering bertanya itu ini, bagaimana bagai-bagai. Hu3. Setiap hari ada sahaja kenalan baru yang muncul tanpa di duga.

"Kak, nak nombor boleh? Ada masalah kami nak rujuk". Adik-adik diraikan, hakikatnya kakakmu ini tengah bergelumang dengan masalah kajian dan juga masalah jiwa. ^_^ Wahai pemilik hati yang tenang! Ana nak sangat jadi orang yang tenang. Mohon doa memiliki hati yang tenang. Tenang di surau. Dengan surau, ana memiliki ramai teman, ana dikenali, dan ana disantuni. Wallahu a’lam. Mendamba sahabat dan kenalan yang baik, berjumpalah di surau. InsyaaAllah, kehadiran kita di dalam salah satu rumah Allah, pasti dinaungi malaikat yang sentiasa mendoakan kebaikan buat kita. InsyaaAllah.

gambar :-)


No comments: