Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

08 September 2013

Bakti perlu diteruskan.

Bismillahirrahmanirrahim.
Nun Wal Qalami wama yasturoon.

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang memberi izin dan inayahNya kepada hamba-hambaNya. Ya Allah, hambaMu ini berasa sangat sedih. Menghitung hari demi hari, masihkah tersisa hidup ini agar aku diberi peluang untuk memanfaatkan hidup yang berbaki ini dengan beribadat kepadaMu.

satu kesedihan apabila terpaksa meninggalkan rumah tercinta dan keluarga tercinta. Demi sebuah tuntutan mempelajari ilmu, ana gagahkan diri ini untuk melangkah pergi jua. Dalam masa yang sama, ana dahagakan ilmuMu. Permudahkan hambaMu ini.

Indah memang indah, bersama sahabat demi tuntutan berukhuwah dan dakwah, menjalani kehidupan dengan mahabbah. Tetapi, tidak sama.

Kerinduan dititipkan kepada mak, abah, adik, kakak, atuk, nenek, m.cik dan p.cik.

Walaupun setinggi mana kau pelajari ilmu, sejauh mana kau menadah ilmu, perlu ingat bakti kepada mereka perlu diteruskan.

Dunia itu dunia, akhirat yang di cari buat bekalan. Jangan dilupa orang tua. mereka tidak mahu kekayaan, tetapi mereka mahu kebahagiaan.

Hajat untuk melakukan sesuatu yang boleh membawa seluruh hli keluargaku ke syurga. Mudahan diperkenankan segala hajat. Mohon doa dari pembaca. :-)

p/s: beginilah coretan di kampus, kekurangan idea dan kata-kata. Tiada ketenangan surau dan kata-kata semangat dari keluarga. Mohon hati ini tabah dalam menghadapi segala ketentuan. Aamiin.

No comments: