Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

05 January 2017

Berjumpa dengan Allah.

Bismillahirrahmaanirrahim.

Alhamdulillah Allah izin pada hari ini untuk mencoretkan sedikit kata-kata walaupun masa untuk menulis hampir tidak diperuntukkan. Ana usaha menulis insyaaAllah.

Bersyukur kepada Allah atas nikmat iman dan Islam, selawat dan salam buat Rasulullah S.a.w. serta doa yang berterusan buat para sahabat, tabien, tabi' tabien, aktivitis-aktivis dakwah islamiyah dan ahli keluarga mereka. Aamiin. Yuk kita menyambung usaha mereka dalam menyebarkan agama Islam dengan menjadi seseorang yang memberi manfaat. InsyaaAllah.

Dalam ruang yang terbatas ini, ana hanya ingin berkongsi satu maksud ayat AlQuran daripada surah Al-Baqarah ayat 46. Sila rujuk Tafsir. 2:46.

Sepanjang hidup ini, Allah izin ayat ini sudah berada kemas dalam ingatan. Malangnya ana tidak pernah meneliti maksud ayat tersebut. Allah tegur untuk tersentuh dengan maksud ayat ini. Allah gerakkan hati ini untuk sedar kerana Allah jualah yang memegang hati-hati hambaNya.

Berkesinambungan daripada ayat 45, ayat 46 memberi maksud iaitu orang yang yakin akan berjumpa dengan Allah dan yakin akan kembali kepadaNya.

Kita perlu yakin bahawa kita akan kembali kepada Allah dan berjumpa denganNya. Persiapkan diri untuk diterima Allah dalam keadaan Allah redha dan kita redha untuk berjumpa denganNya. Ayuh kita kejar redha Allah.

Jumuah mubarakah. Alkahfi terasa berat jika seseorang itu sangat kurang membaca AlQuran.
Jangan bertangguh melakukan kebaikan meskipun rasa penat dan sakit. Redha Allah itu sungguh mahal untuk dibeli. Bukan percuma!

Wallahua'lam.


No comments: