Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

01 November 2013

Yakin

Salam Alaik!

Bismillahirrahmanirrahim.
Ya Allah, sesungguhnya aku amat mendambakan  nikmat tika berpena. KAU izin untukku berpena jua. Nikmat kesibukan dalam melaksanakan tugas dakwah dan kesibukan menuntut ilmu tidak sekali akan melumpuhkan semangat untukku berpena dan berkarya. Nikmat ujian yang bertapak di hati, sangat indah jika dikenang kembali. Itu tanda Allah sangat dekat dan sentiasa memerhati diri ini. Ya Allah pandanglah aku walaupun seketika.

Nikmat membaca kitab walaupun beberapa helai, mudahan kesannya berpanjangan. Terima kasih ya Allah, membenarkan aku merasai nikmat ini. Mudahan aku sentiasa beringat-ingat tentang kematian dan juga sentiasa memperbaharui niat. Kelak aku dapat kembali dengan membawa hati yang bersih. Aku bimbang, satu saat aku pulang kepadaMu dengan membawa hati yang kotor, maka tidak berpeluang aku untuk memperbaiki semuanya. sudah terlewat. Aku yakin, kau pasti akan menjagaku sehingga aku menemui pengakhiran yang baik. Dan kelak aku pasti akan bertemu dengan mereka yang berjanji untuk bersama denganku di syurga. Aku ingin bersama mereka untuk ke syurgaMu.

Kekurangan itu pasti ada, mudahan kekurangan itu mampu untuk aku sedar diri. menangisku dalam hati, mudahan Allah mendengarnya. Mudahan Allah lebih dekat denganku. Mintalah pada Allah, mintalah untuk berjumpa denganNya. Sebesar zarah keinginanmu itu untuk berjumpa dengan Allah akan dikabulkan olehNya. Yang pasti yakin.

Mudahnya aku kerana dipermudahkan olehNya, susahnya aku kerana disusahkan olehNya, semuanya itu disandarkan pada diri yang lemah ini. Ada hikmah yang masih terhijab. Kelebihan dan kekurangan itu tidak boleh diukur dengan sebarang alat, mudahan Allah menyingkap hijab Hikmah sedikit demi sedikit. Agar aku sedar diri, dan sentiasa muhasabah dalam setiap perkara. Yakin kepadaNya.

terhibur dengan mereka yang thiqah kepada diri ini. Jazakumullahukheir di atas kepercayaan yang diberikan.

aku tidak peduli dengan sakit yang dialami, tetapi aku sangat ambil peduli sakit mereka. Biarpun aku disakiti, aku tidak sekali akan menyakiti mereka. berikanlah aku hukuman yang setimpal, jika aku telah menyakitimu.

Mujurlah Allah menjatuhkan aku ke dalam sesuatu yang di redhaiNya. Biar pun aku rasa sakit tidak dapat apa yang diingini, mudahan aku dapat memenuhi tuntutan yang Allah minta kepada setiap hambaNya. Buat yang disuruh, tinggal apa yang dilarang. :-)

jika Allah izin, berikanlah aku peluang untuk mencipta satu kejayaan dalam agamaMu. Buat pembacaku, iringilah harapanku ini dengan doa kalian.

No comments: