Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

24 July 2017

Syawal melabuhkan tirainya.

Bismillahirrahmaanirrahim.

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah tuhan semesta Alam.
Selawat dan salam buat junjungan besar nabi Muhammad S.A.W.

Syawal melabuhkan tirainya. Allah izin melengkapkan pahala puasa 6 di penghujung syawal. Setiap kali ingin berpuasa, Allah uji dengan badan yang tidak sihat dan ada sahaja undangan rumah terbuka. Mujurlah Allah berikan kesempatan. Alhamdulillah.

Acara tahunan rumah terbuka kali ke tiga berjaya dilaksanakan walaupun rasa tidak yakin kerana mak tidak dapat membantu. Allah uji mak dengan patah tangan. Mak hanya mampu mendoakan anaknya ini untuk berdiri dengan sendirinya :-). Alhamdulillah juadah dapat disediakan, nikmat ukhuwah masih terus dirasai. Berduyun-duyun kenalan dan anak didik hadir bersama keluarganya. Meriah. Allah izin semuanya berlaku kerana kita niatkan hanya keranaNya. Masyarakat sangat menyantuni diri ini walaupun masih lagi baru dalam mengenal erti kehidupan. Penat tidak berasa. Allah izin tidak keletihan. Esoknya masih boleh mengajar dan travel seharian ke negeri sembilan. Alhamdulillah.

Tersenyumlah memandang manusia disekelilingmu.
Tiada beza mereka semua dengan kita.
Di sisi Allah adalah taqwa.

Ilmu yang mengangkat darjat seseorang.
Biarlah dihormati kerana ilmunya bukan pada pangkat dan harta.
Seorang sarjana itu adalah yang memberi manfaat kepada masyarakat.

Suatu hari nanti, pasti ada yang memahami jiwa ini dan membangun bersama. Jalan ini panjang dan perlu kepada kesabaran. Memberi perlu ada. Ilmu dan harta seiringan. InsyaaAllah.

Anak muda, usahlah tersisih jika tidak dihargai. Ambillah pengajaran daripada susuk peribadi Uwais Al-Qarni. Namanya tidak dikenali di dunia, tetapi masyhur dan di sebut-sebut di langit sana.

Wallahua'lam.

No comments: