Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

16 July 2013

Lama...

Bismillahirrahmanirrahim.

post terakhir, 19 jun. Ya Allah, sudah hampir sebulan tidak menulis. hilang fokus untuk menulis dan mencoretkan sesuatu di laman blog ini. Ramadhan Kareem. sudah memasuki malam yang ke-8 Ramadhan. Alhamdulillah.

Kali ini dapat menjalani ibadah puasa di rumah. ramadhan kali ini, lain dari kebiasaan. kelainan di rasai apabila ada atuk dan ada 2 orang adik dari tahfiz menumpang di rumah. mujurlah mak letakkan adik2 itu di surau keluarga. keluarga pun memahami situasi seorang anak perempuan. :-)

Kemeriahan di rasai apabila berbuka puasa beramai-ramai dan melaksanakan ibadah tarawih di surau keluarga. Abah, mak, dan adik2 dari tahfiz solat di masjid. Mereka ada tugas di masjid. Ajk masjid :-) adik2 dari tahfiz pula ditugaskan untuk mengimami solat tarawih di masjid. kagum dengan mereka. terkadang tersenyum melihat keletah mereka. dengan kejut sahurnya bagai nak runtuh pintu, tidur lepas subuhnya hingga ke tengahari tak bangun-bangun, balik tarawih sambil hon2 motor (tanda buat 8 rakaat sahaja la tu, kalau 21, perlahan sahaja bawa motor tu) :-) adik-adik, perangai pun macam adik lah.

tiada aktiviti yang menarik ingin dikongsikan. rutin harian, memasak, mengaji Al-Quran, puasa, solat, hantar lauk, internet, soduku, dan tidur. berhajat untuk bekerja, tetapi tiada panggilan lagi. Guru PASTI dan sekolah tiada lagi kekosongan. menunggu dan terus menunggu. Ada rezeki tak ke mana, InsyaaAllah.

sabtu yang lepas ada iftar jamaie keluarga, insyaaAllah hari nuzul Quran nanti ada program dengan keluarga. kalau tidak ada aral, akan ada imam mekah dan juga ustaz yang datang menyempurnakan lagi majlis ini. mohon doa buat kami.

rasa lapang, tatapi takut untuk melakukan sesuatu. mudahan, dengan waktu lapang ini, ana dapat melakukan sesuatu yang berfaedah. mohon doa.

usahlah memikirkan samada orang peduli sama kita atau tidak, tetapi fikirkanlah samada kita peduli pada orang lain atau tidak. ^_^

ana akhiri dengan 3 baris puisi

akalku alpa membisikkan keikhlasan
hatiku lupa menitipkan kesungguhan
sungguh Allah tidak lupa, mengingatkan tentang taubat buat hambaNya yang dalam kelalaian.

berpaksikan cinta Allah, teruskanlah dengan juang Islam, InsyaaAllah tiada yang sia-sia.

No comments: