Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

17 July 2014

Buah bicara

Assalamualaikum w.b.r.t.h...
Ramadhan Kareem. Allah izin untuk saat ini mencoretkan buah bicara. Selama ini sangat sibuk sehingga terlupa untuk menulis. Ya Allah, jika aku sibuk tidur, Kau hadirkan rasa serba salah dalam diri, jika aku sibuk dengan agamaMu maka larutkan aku ke dalamnya biar aku lupa untuk membuat perkara yang sia-sia.

Ana usaha untuk menulis, walaupun sudah lama. Semenjak berada di luar zon kampus, satu sahaja tempat yang ana sentiasa ziarah. Masjid. Rindu suasana Islam. Suasana Islam hanya dapat dirasai di Masjid. Bahkan seminggu sekali berpeluang untuk berusrah bersama sahibah. Itu tidak cukup, ziarah sana sini, gerak kerja dakwah, hanya Allah yang menjadi penilainya. Tambahan pula sudah berkenderaan, semakin jauh melangkah. Semoga Allah Redha.

Niat ingin mengajar, belum dipanggil lagi. Belum ada rezeki. Allah suruh bersabar. Yakin dengan rezeki yang lebih baik. Sementara menunggu, lebih baik meneruskan misi mengajar Al-Quran. Bukan mudah untuk memartabatkan ilmu Al-Quran, sungguh banyak step yang perlu dilakukan. Hajat doa ya. Sekarang tengah berusaha untuk menghidupkan kelas Al-Quran di Baitul Hikmah. Adik-adik tengah usaha untuk dikumpulkan, paling muda adik sedara yang berusia 2 tahun. kita mengaji, dia turut ikut mengaji, tidak mahu membaca iqra', ingin sahaja terus kepada Alquran. Berlagu tanpa bunyi suara huruf. Subhanallah, minatnya terhadapa Al-Quran jika dipupuk, insyaaAllah.  kakak-kakak dan m.cik2 juga sedang usaha untuk meyakinkan mereka. Dalam masa yang sama, ana pun tengah usaha menghabiskan talaqi. Wallahua'lam, bilalah boleh habis.

Hidup dalam masyarakat, satu sahaja prinsip yang dipegang. Jaga hubungan dengan Allah, sesama Manusia, sesama makhluk. InsyaaAllah Allah akan jaga kita. Rindu untuk merasai kehebatan melakukan ibadah di bulan Ramadhan. 10 Ramadhan terakhir, ayuh rebut peluang ini.

No comments: