Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

26 January 2012

contengan puisi ^^

alhamdulillah ya Allah...
Kau beri jua kelapangan bagi diriku untuk mencoret sedikit kata-kata.
dalam memujiMu, aku gembira Ya Allah. dalam mengingatiMu, aku gembira Ya Allah. dalam aku gembira, aku meminta perlindungan dariadaMu. biarlah... itu satu nikmat yang aku dambakan.

dalam tenang riak muka, jangan disangka tiada duka.
jalan ini yang kupilih
bergelar seorang pelajar bukan mudah
menjadi seorang daie jangan diambil mudah
aku akan tetap tabah

tika duka dalam berteman, pasti ada penyelesaian
tika susah dalam berjuang, pasti ada ganjaran yang tiba
tapi, tak pasti
adakah Kau menerima aku sebagai HambaMu ya Allah?
duka ini adalah penghapus dosaku kepadamu ya Allah.
dosa yang lama tidak sesekali ku ulangi.
taubat nasuha.

mengertilah,
jalan ini yang telah aku mulai
pasti akan aku sudahi.

aku nak contohi ubaidah alJarrah
takkan ku tinggalkan sunnah Rasulullah.

No comments: