Berdoalah!!!

Berdoalah!!!

02 May 2010

Qamar Bani Hasyim... (BULAN bagi keturunan Hasyim)


salam sahabat semua, mari kita manfaatkan masa cuti sem dengan menonton drama bersiri Qamar Bani Hasyim yang telah ditayangkan di astro oasis. alhamdulillah ana berkesempatan untuk mendownload drama Qamar Bani Hasyim di laman ini. sahabat semua boleh mendownload dengan mengikuti langkah-langkah ini.
1) download setiap part mengikut episod-episod yang sedia ada.
2) kemudian, sila download hj split.
3) join setiap episod
4) dan selamat menonton...



Drama ini adalah adaptasi kitab Sirah Nabawiyah karangan Syaikh Shafiyurrahman al-Mubarakfurry. Terjemahan melayu juga boleh dimuat turun di sini.

Sebak dan tersentuh bila melihat perjuangan dan ketulusan para-para sahabat dan pengikut Rasullullah S.A.W.

Jika anda menonton drama sebanyak 30 episod ini , pasti rasa hendak menitiskan air mata. drama ini tidak memperlihatkan wajah rasulluah s.a.w, hanya tongkat Rasullullah sahaja yang dilihatkan. Mesej dan tutur baginda disampaikan oleh para sahabat. Beberapa Suara sahabat Rasullullah yang tidak boleh di diwakili / dilakonkan juga dapat kita dengar

kepada sesiapa yang mahir dalam berbahasa arab, masih belajar, dan nak belajar, bolehlah menjadikan drama ini sebagai satu platform untuk memperbaiki tatabahasa arab.

satu persoalan yang hendak saya tujukan kepada anda semua:
mengapa anda sanggup untuk mendownload dan menghabiskan masa untuk menonton drama korea, jepun, dan lain2. sehingga mampu untuk tidak tidur bagi menghabiskan setiap episod dalam cerita tersebut. jadi mengapa tidak bagi kita untuk menonton drama "Qamar Bani Hasyim" ? ayuh! sahutlah cabaran ini, marilah kita menambahkan kecintaan kepada Rasulullah s.a.w.

jazakumullah...
mengapa drama-drama

No comments: